Miro Remo: Ak máš dobrý nápad na film, tak to musí byť ešte 2x tak dobré, aby z toho bol dobrý film. Mám to vyskúšané.
Miro Remo pochádza z obce Ladce, kde absolvoval základnú školu. Horko-ťažko vyštudoval gymnázium v Považskej Bystrici. Hneď ako ho prijali na réžiu dokumentárneho filmu na VŠMU, zanechal štúdium mechatroniky na aférami zmietanej Trenčianskej univerzite. Film študoval v ateliéri Vlada Balca na VŠMU, kde i momentálne ďalej pôsobí. Je držiteľom viac ako 40 ocenení z medzinárodných filmových festivalov. Jeho doposiaľ najúspešnejším filmom je jednoznačne portrét jeho strýka a jeho matky, s názvom Arsy-Versy, ktorý je vôbec najúspešnejším slovenským filmom, čo sa počtu...
Slovenskí filmoví vedci a kritici hodnotia slovenské celovečerné filmy druhého polroku 2014. Comeback vyhral.
V roku 2009 sme sa v redakcii Film.sk rozhodli v spolupráci s renomovanými slovenskými filmovými vedcami, historikmi, kritikmi a publicistami reflektovať slovenské filmy aj inak ako len vo forme recenzií či iných článkov. Vtedy sme po prvýkrát zverejnili tabuľku bodovania slovenských celovečerných filmov, ktoré mali v príslušnom roku premiéru v kinách.
Recenzia: Tragikomédia prevýchovy očami filmára
Comeback je návrat. Návrat do života alebo len ďalšie kolo po obvode bludného kruhu, z ktorého sa nedá vystúpiť? Hrdinami (ak ich tak možno označiť) nového dokumentu Mira Rema sú dvaja trestanci recidivisti.
COMEBACK - recenzia
Po domácom i zahraničnom úspechu Arsy-Versy prichádza pre mladého dokumentaristu Mira Rema silná filmová sezóna. Na festivaloch uviedol portrét hudobníka Braňa Jobusa s názvom Vrbovský veter a momentálne prichádza do kín očakávaný dokument Comeback, ktorý už stihol získať na 9. MFF Cinematik Cenu primátora.
Tri tváre Cinematiku: Vojtek, Remo, Třeštíková: Tvár druhá: Miro Remo
Cinematik uviedol v slovenskej premiére aj celovečerný debut mladého filmára Mira Rema pod názvom Comeback, ktorý súťažil aj v sekcii dokumentárnych filmov v Karlových Varoch. Režisér v ňom sleduje návrat dvoch väzňov na slobodu – ich každodenné problémy v snahe začleniť sa späť do spoločnosti. Na rozdiel od jeho predchádzajúcich filmov Arsy Versy, alebo Vrbovský veter pôsobí Comeback nečakane vážne, spoločensky dôležito, vnárajúc sa do najtemnejších priepastí väzenskej mysle a slovenskej byrokracie.